
Pentru ca ne confruntam cu o criza a fortei de munca, este important ca fiecare firma sa isi pastreze angajatii cu experienta, dar si pe cei noi, indiferent daca sunt straini sau tot romani. De aceea venim cu mai multe sfaturi utile care sa va ajute sa pastrati o atmosfera armonioasa in firma.
Integrati angajatii noi si incurajati comunicarea
Atunci cand aduceti muncitori din strainatate sau chiar si muncitori romani este important ca ei sa se integreze si sa discute cu angajatii vechi astfel incat sa se poata simti bine in firma. Atunci cand aduceti muncitori prin Premium HR veti primi si ajutor in sensul acesta, fiind vorba despre personal strain care necesita ceva mai multa atentie fiind dificultati de limba in joc.
Oferiti feedback individual unul la unu
Atunci cand angajatii se indoiesc de abilitatile lor, pot deveni cu usurinta demotivati. Si cand angajatii isi pierd motivatia, sunt mai inclinati sa plece. Asadar, este important sa oferiti feedback individual si regulat, care sa le permita sa stie cat de bine se descurca si ce trebuie sa faca pentru a se imbunatati. O parte cheie a unui loc de munca care este antrenanta si motivanta este accesul la feedback ca acesta – a simti ca esti tinut la distanta nu este bine pentru nimeni.
Un manager trebuie sa isi cunoasca angajatii
Este bine cunoscut faptul fiecare angajati vine cu nevoile lui proprii ceea ce inseamna ca va trebui sa ii cunoasteti. Daca sunteti in cautarea unor idei de motivatie si recompensa, atunci folositi un sondaj de motivare – sau pur si simplu puneti intrebari precum „Ce va motiveaza sa lucrati pentru aceasta companie?” sau „Ce tip de stimulente ati alege ca recompensa?” la o cafea.
De multe ori, companiile mai mari ajung sa stie cu adevarat ceea ce motiveaza angajatii doar odata ce acestia decid sa plece. Sigur, un interviu va va oferi informatii nepretuite despre cum este cu adevarat in firma si despre imbunatatirile necesare.
Evenimentele sociale ale personalului – indiferent daca implica ceva la munca sau un team building – sunt, de asemenea, o modalitate fantastica de a cunoaste mai bine oamenii, formand legaturi mai puternice intre angajati si lideri de la toate nivelurile companiei. La urma urmei, fiecare este diferit – si fiecare va avea nevoi diferite pentru ceea ce ii va motiva cel mai bine.
Nu uitati sa spuneti multumesc angajatilor
Nimic nu poate bate o multumire simpla, personala, atunci cand angajatul tau a depus un efort suplimentar pentru un proiect sau pentru a atinge un obiectiv convenit de comun acord. Recunoasterea imediata si specifica a ceea ce a facut angajatul dvs. si de ce a fost apreciat poate fi un mare motivator.
De asemenea, puteti continua prin recunoasterea angajatului dvs. intr-o intalnire a personalului sau printr-o schema oficiala de recunoastere a angajatilor , deoarece acestea sunt, de asemenea, modalitati excelente de a va arata aprecierea pentru munca bine facuta. Dar multumirile de zi cu zi sunt esentiale pentru mentinerea oamenilor motivati si implicati in fiecare zi si pentru crearea unei culturi care sarbatoreste succesul sub toate formele sale.