
Aburul este indispensabil in multe procese operationale, dar este si periculos si costisitor! Prin urmare, se va acorda suficienta atentie furtunurilor de abur, precum si cuplajelor si tipului de instalare. Tipul furtunului si tipul ansamblului de cuplare, dar si modul in care utilizatorul manipuleaza furtunurile de abur, determina durata lor de functionare. Aceasta durata de viata poate fi extinsa daca se respecta cateva reguli si recomandari care asigura, de asemenea, protectia utilizatorului. Pentru a putea prelungi durata de viata a furtunurilor de abur, exista cateva trucuri pentru a evita aceste probleme.
In momentul in care aburul este utilizat intr-un service roti uneori fenomenul de popcorning isi poate face simtita prezenta si anvelopele pot avea de suferit din cauza lui. Iti explicam in cele ce urmeaza modul in care functioneaza un furtun cu abur in momentul in care este folosit pentru vulcanizare. Acestea sunt detalii pe care le cunosc in amanunt specialistii din domeniu, care lucreaza in fiecare zi cu astfel de instalatii. Alege de fiecare data cele mai bune solutii si vei reusi cu siguranta sa obtii rezultate durabile.
Daca aburul saturat contine particule de apa neevaporate, acesta este „umed”; altfel este „uscat”. Aburul saturat si relativ umed „lubrifiaza” peretele interior de cauciuc al furtunului. Cu toate acestea, aburul supraincalzit si, prin urmare, uscat favorizeaza procesul de vulcanizare tir si intareste si mai mult peretele interior din cauciuc, ceea ce prelungeste durata de viata a cauciucului.
Asa-numitul popcorning descrie deteriorarea interiorului furtunului. Acest lucru se intampla atunci cand apa (vaporii) este absorbita de porii peretelui interior. Dupa utilizare, furtunul se raceste si aburul se condenseaza in apa care ramane in furtun. Cand este utilizat din nou, vaporii de apa inchisi se extind brusc de 1600 de ori si formeaza bule de aer in peretele interior, care forteaza cauciucul sa iasa din peretele interior. Furtunurile si bucatile de cauciuc polueaza aburul. Suprafata interioara arata apoi ca floricele, de unde si numele.
Furtunurile de abur nu trebuie depozitate „ude”, ci trebuie intotdeauna uscate dupa utilizare. Acest proces este cunoscut sub numele de „Scurgere dupa utilizare”. Experienta practica invata pe oricine ca aceasta uscare nu se realizeaza practic niciodata. Acest lucru creste riscul de popcorning. Pentru a evita aceasta problema si ca alternativa la suflare uscata, se va putea utiliza un furtun de abur cu un perete interior extrudat (injectat) care este fara sudura si omogen in textura sa.
Inainte de a merge la vulcanizare, ar trebui sa iei in calcul si faptul ca este posibil sa nu ai nevoie de tratament pentru anvelope, ci pentru jante. Daca jantele sunt deteriorate intra in scena alte masini speciale pentru remedierea problemei, si anume masinile de roluit. Aceste masini sunt facute special pentru a indrepta jantele bland, fara sa le deterioreze si fara sa produca fisuri. Serviciile de reconditionare jante sunt importante si te vor ajuta sa iti salvezi jantele, fara sa fie necesar sa le schimbi si sa cheltuiesti foarte mult pe unele noi. Jantele tale vor fi folosite mai mult timp in bune conditii.